
Chcemy ciągle ulepszać naszą aplikację dla Twojej wygody! Proszę, poświęć nam kilka minut i opowiedz, co o nas myślisz.

Rabat w aplikacji: -7%! KOD: APKA7
Imponujący przedstawiciel segmentu SUV-ów klasy średniej, który pojawił się na drogach już w 2008 roku. Od 2017 roku możemy cieszyć się drugą generacją tego pojazdu.
To, co wyróżnia Volvo XC60 na tle konkurencji, to przede wszystkim bogate wyposażenie oraz niekwestionowany nacisk na bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów. Marka Volvo od zawsze była znana z dbałości o ochronę swoich użytkowników i ten model utwierdza w tym przekonaniu.
Pierwsza generacja Volvo charakteryzowała się eleganckim, a zarazem dynamicznym designem. Duży i charakterystyczny grill oraz muskularne przetłoczenia nadawały jej pewności siebie na drodze. Wnętrze pojazdu nie tylko zachwycało jakością wykonania, ale także przestrzenią i wygodą.
W 2017 roku nadszedł czas na drugą generację Volvo XC60, która przyniosła liczne ulepszenia. Nowy model wyróżnia się jeszcze bardziej eleganckim stylem, zmysłowymi liniami i starannym wykończeniem. Niezależnie od wersji, znajdziemy w nim luksusowe materiały, nowoczesne rozwiązania techniczne, wysokiej jakości części. Volvo XC 60 to właśnie nim zawdzięcza swój unikalny wygląd i charakter.
Bezpieczeństwo zawsze było priorytetem marki Volvo i model XC60 nie pod tym względem wyjątkiem. Ten SUV wyposażony jest w zaawansowane systemy bezpieczeństwa, takie jak np. system City Safety, który automatycznie hamuje pojazd w przypadku zagrożenia kolizją.
Pierwsza generacja Volvo XC60, zaprezentowana światu podczas Salonu Samochodowego w Genewie w 2008 roku, zapoczątkowała erę szwedzkich SUV-ów klasy średniej. Jednak już rok wcześniej, na targach w Detroit, marka Volvo dała nam przedsmak tego, co miało nadejść, prezentując model koncepcyjny. Projektantem XC60 był Lars Blenwall, a pojazd powstał na bazie platformy Forda (EUCD), która posłużyła także do budowy innych modeli szwedzkiej marki, takich jak Volvo S60, V60 oraz niektórych modeli Forda, np. Ford Mondeo i Kuga.
Warto zaznaczyć, że w początkowym okresie wszystkie wersje XC60 posiadały napęd na cztery koła. Dopiero od 2010 roku wprowadzono odmianę DRIVe z napędem wyłącznie na przód, co zwiększyło dostępność i różnorodność tego modelu.
Jeśli chodzi o silniki, to pierwsza generacja XC60 była dostępna z różnymi jednostkami napędowymi. Gamę silników benzynowych otwierała 2-litrowa jednostka o mocy 203 KM. Kolejnym modelem był silnik T5, także o pojemności 2 litrów, dostępny w wersji o mocy 240 KM, a później także 245 KM. Wariant T6 to trzylitrowy silnik, który dostępny był w różnych wersjach mocy, wynoszących od 285 KM przez 304 KM aż po 306 KM.
Dla wszystkich preferujących jednostki wysokoprężne, XC60 pierwszej generacji miało do zaoferowania dwulitrowe wersje D3 (136 i 163 KM) oraz D4 (163 i 181 KM). Nie brakowało także mocniejszej jednostki D5 o pojemności 2,4 litra i mocy 215 KM.
Rok 2013 przyniósł pierwszej generacji lekki lifting. Jakie części Volvo XC60 zmodyfikowano? Zmieniony został przód pojazdu, gdzie pojawiła się zupełnie nowa atrapa chłodnicy, reflektory przednie, maska oraz zderzak. Przy okazji modernizacji wprowadzono nowe kolory nadwozia i 20-calowe alufelgi. Wewnątrz pojazdu zastosowano nowe zegary, kolory tapicerek oraz wykończenia wnętrza. Modele wyposażone w napęd przedni doposażone zostały w system torque vectoring, który dba o odpowiedni rozdział momentu obrotowego między przednimi kołami podczas pokonywania zakrętów.
Volvo XC60 I to pojazd, który wprowadził szwedzką markę do segmentu SUV-ów klasy średniej z rozmachem. Dzięki bogatemu wyposażeniu oraz zaawansowanym rozwiązaniom technologicznym, zyskał uznanie kierowców na całym świecie. To samochód, który łączy innowacyjność z dbałością o bezpieczeństwo, co zawsze było priorytetem marki Volvo.
W 2017 roku ukazała się nowa odsłona Volvo XC60. Druga generacja tego popularnego szwedzkiego SUV-a narodziła się już pod skrzydłami chińskiego koncernu Geely, a jej premiera odbyła się na prestiżowym Salonie Samochodowym w Genewie. Druga generacja Volvo XC60 została zbudowana na modułowej platformie SPA (Scalable Product Architecture), która posłużyła także do stworzenia innych modeli z rodziny 90, takich jak XC90, S90 i V90, a także rodziny 60, w tym S60 i V60.
Pod względem stylistycznym XC60 II jest bliskim krewnym większego XC90, co widać już na pierwszy rzut oka. Thomas Ingenlath, odpowiedzialny za projekt nadwozia, zastosował w modelu wiele charakterystycznych cech tej nowoczesnej linii. W porównaniu do swojego poprzednika, druga generacja XC60 jest znacznie większa pod względem długości i wysokości.
Co do dostępnych silników, Volvo XC60 II oferuje szeroki wybór. W gamie benzynowej znajdziemy dwie jednostki o pojemności 2 litrów z turbodoładowaniem: T5 o mocy 254 KM oraz T6 o mocy 320 KM. W przypadku silników wysokoprężnych mamy do wyboru D4 o mocy 190 KM oraz D5 o mocy 235 KM, oba wyposażone w układ TwinTurbo. Dodatkowo, model hybrydowy T8 Twin Engine łączy w sobie dwulitrowy silnik T6 z jednostką elektryczną o mocy 87 KM, co daje łączną moc układu hybrydowego wynoszącą aż 407 KM.
Volvo XC60 II to pojazd, który już na pierwszy rzut oka przyciąga wzrok światłami do jazdy dziennej w technologii LED (w charakterystycznym kształcie przypominającym młot Thora) oraz dynamicznie skomponowanym przodem nadwozia. Tylna część pojazdu, wkomponowana w przetłoczenia klapy bagażnika, prezentuje się równie imponująco. Wnętrze pojazdu zachwyca swoją prostotą i nowoczesnością, a centralny element stanowi duży tablet umieszczony na środku deski rozdzielczej. Zastępuje on tradycyjne przyciski i przełączniki.
Druga generacja Volvo XC60 kontynuuje szwedzką tradycję dbałości o bezpieczeństwo i innowacyjność. To pojazd, który łączy nowoczesny design z zaawansowanymi rozwiązaniami technologicznymi, co czyni go atrakcyjnym wyborem zarówno dla miłośników nowoczesnego designu, jak i tych, którzy cenią sobie zaawansowane systemy bezpieczeństwa. Warto dodać, że Volvo XC60 II spotkało się z uznaniem na rynku, czego dowodem są liczby sprzedaży, które plasują ten model wysoko w rankingu popularności samochodów w Polsce.