Wprowadzanie coraz bardziej restrykcyjnych norm dotyczących emisji spalin sprawia, że w najnowszych samochodach montowana jest coraz większa ilość czujników mających monitorować skład generowanych przez silnik spalin. Montowane obecnie sensory to m.in. czujnik temperatury spalin (EGT), czujnik ciśnienia spalin czy sonda lambda. Wszystkie te sensory są odpowiedzialne za jak największą czystość spalin wydalanych przez układ wydechowy do atmosfery.
Sprzedaż drugiej generacji Avensis rozpoczęła się w 2003 roku. Zmianą uległy nadwozie, wnętrze, a także część elementów podwozia. Samochód zbudowano na nowej płycie podłogowej. Sylwetka auta stała się bardziej spójna i przemyślana. Dostępny w czterech wersjach: sedan, kombi, hatchback i verso. Avensis II utrzymał solidną pozycję jednego z najpopularniejszych aut Toyoty i jednego z liderów segmentu D.
Paletę silników powiększono o silnik 2.4 zapożyczony z Toyoty Camry, ...
Powiązania: