Mocowanie nie pasuje do posiadanego przeze mnie modelu RENAULT IV. Jest za duże. Tam pasuje akurat mocowanie którego aktualnie nie Posiadliście na stanie. Na szczęcie nie trzeba było wymieniać. Reszta ok. Pozdrawiam.
Koszt wykonania wymiany tulejek gumy stabilizatora waha się w granicach od 15 do 150 zł. Średni koszt takiej usługi to 55 zł.
Ostateczna cena wymiany zależy od wielu czynników, w tym m.in. od marki i modelu samochodu, poziomu skomplikowania całej operacji, a także od lokalizacji podzespołów wymagających wymiany lub naprawy. Do końcowej ceny realizacji usługi należy doliczyć również ewentualne części zamienne, które muszą zostać zamówione.
Jak dobrać gumy stabilizatora?
Gumy drążka stabilizatora, czyli tzw. tuleje, należy dokładnie dobierać do średnicy drążka oraz jego faktycznego zużycia. Trzeba przede wszystkim zmierzyć drążek bezpośrednio w tym miejscu, w którym przychodzi guma. Jeżeli jest tam o wiele bardziej wyrobiony, wówczas można zastosować gumy o mniejszej średnicy.
Jak rozpoznać zużyte gumy stabilizatora?
Klasycznym objawem zużycia łączników stabilizatora są charakterystyczne odgłosy stukania, skrzypienia lub piszczenia dochodzące z okolic kół. Są one szczególnie słyszalne podczas jazdy po nierównościach, nawet przy małej prędkości. Innym objawem zużycia tulei jest pogorszenie właściwości jezdnych, co jest wywołane luzami na łącznikach. Zużycie gum stabilizatorów jest przyczyna zmniejszenia skuteczności działania stabilizatorów poprzecznych. Jest to proces powolny i stopniowy, lecz systematyczny, który niekiedy trudno jest powiązać ze zużyciem łącznika stabilizatora. Dłuższa jazda ze zużytymi łącznikami stabilizatora jest nie tylko niebezpieczna, ale również bezpośrednio wpływa na uszkodzenia innych elementów zawieszenia, w tym samego stabilizatora.
Po co są gumy stabilizatora?
Gumy stabilizatora, czyli inaczej tuleje stabilizatora, są odpowiedzialne za utrzymanie drążka stabilizatora w miejscu, a także pomagają w tłumieniu drgań. Nie ulega więc wątpliwości, że są one bardzo ważnymi elementami całego układu zawieszenia. Tuleje stabilizatorów mają kluczowy wpływ na komfort jazdy samochodem. Uszkodzone, generują uciążliwe wibracje oraz hałas dobiegający z zawieszenia.
Czy powinno się smarować gumy stabilizatora?
Gum stabilizatora nie należy smarować żadnym smarem. To właśnie nieodpowiedzialne smarowanie wynikające z niewiedzy lub podszeptów niekompetentnych osób powoduje, że po pewnym czasie gumy zaczynają skrzypieć (smar się wyciera, a guma z racji zmniejszonego tarcia zaczyna się obracać na drążku). Co dziwne, nadal wielu mechaników smaruje gumy, ponieważ łatwiej jest dla nich w ten sposób naciągnąć je na stabilizatory. Kolosalny błąd!