1951 produktów
Parownik klimatyzacji stanowi jeden z podstawowych elementów całego układu, w którym dochodzi do procesu wymiany ciepła. Jego głównym zadaniem jest schładzanie powietrza, a następnie dostarczenie go do wnętrza pojazdu we współpracy z wentylatorem dmuchawy nagrzewnicy. Czynnik chłodzący, przed dostaniem się do parownika klimatyzacji musi ulec sprężeniu – dochodzi do tego w zaworze rozprężonym bądź w dyszy dławiącej. Na zakończeniu tych części znajduje się specjalna kapsuła z gazem, która wraz ze wzrostem temperatury powiększa swoją objętość, działając na zasadzie czujnika. Kapsuła ta ma bezpośredni wpływ na działanie przepony zaworu, która wraz ze wzrostem temperatury zmienia kształt, w wyniku czego dochodzi do otwierania lub zamykania iglicy zaworu, odpowiedzialnej za dozowanie czynnika chłodzącego. Nieco inaczej proces ten przebiega w przypadku posiadania dyszy dławiącej zamiast zaworu rozprężonego. Wówczas, niewielkich rozmiarów otwór wewnątrz dyszy wytwarza różnicę ciśnień, przez co jest w stanie dozować ilością przedostającej się cieczy chłodzącej.
Prawidłowa praca parownika klimatyzacji możliwa jest dzięki jego konstrukcji, na którą składa się wiele cienkich, metalowych rurek, przez które przedostaje się czynnik chłodzący (podobnie jak w chłodnicy cieczy). Ożebrowanie najczęściej wykonane jest z aluminium, które ze względu na niższą wagę i lepsze właściwości przewodzenia ciepła zastąpiło miedź. Po zakończeniu procesu schładzania powietrza, jest ono kierowane do kabiny kierowcy za pośrednictwem wentylatora dmuchawy nagrzewnicy. Warto pamiętać, że w procesie schładzania powietrze ulega znacznemu osuszeniu, czemu towarzyszy proces skraplania. Krople wody można zauważyć na żeberkach parownika, dlatego gdy zauważymy pod naszym samochodem plamę wody to nie powinniśmy mieć powodów do zmartwień, gdyż w tym przypadku jest to naturalne zjawisko.
Parownik klimatyzacji montowany jest w nagrzewnicy. Zlokalizowana jest ona przeważnie głęboko pod deską rozdzielczą i aby dostać się do samego parownika jesteśmy zmuszeni do rozebrania znacznej części wnętrza naszego samochodu, wyjęcia całej nagrzewnicy, rozebrania jej i dopiero wtedy uda nam się uzyskać dostęp do samego parownika układu klimatyzacji.
Parownik układu klimatyzacji jest ważnym elementem całego zespołu. Spełnia odpowiedzialną rolę, jednak na jego powierzchni mogą zbierać się znaczne ilości zabrudzenia. Fakt, że dostęp do niego jest bardzo utrudniony znacznie komplikuje procedurę jego okresowego czyszczenia. Aby skutecznie oczyścić parownik musimy go zarówno odgrzybić jak i mechanicznie usunąć zabrudzenia. Należy jednak pamiętać, że jest to bardzo delikatny element, który łatwo jest uszkodzić, co za tym idzie czyszczenie powinno być wykonane z olbrzymią starannością. Fakt, że tani parownik klimatyzacji samochodowej to koszt w granicach 100-200 zł za gotową do montażu część, jednak zawsze warto zacząć od próby uratowania fabrycznie zamontowanego w naszym pojeździe podzespołu.
W naszym sklepie internetowym znajdziesz szeroki wybór części zamiennych pochodzących od renomowanych producentów. Każdy z oferowanych produktów jest nowy, oryginalnie zapakowany i w pełni sprawny.
Wszystkie części, które możesz kupić w naszym sklepie są fabrycznie nowe i pochodzą od renomowanych producentów. Możesz wybierać wśród wielu popularnych na rynku części zamiennych marek. Nasza obsługa zapewnia również profesjonalne wsparcie w zakresie kupna oraz wymiany danej części. Tanie parowniki klimatyzacji cieszą się popularnością wśród klientów naszego sklepu.