Części samochodowe nr 1
4.9/5 (3250 ocen)
Pomoc
Darmowa dostawa
Do 100 dni na zwrot
 {
  "widget": {
    "loading": false,
    "added": [],
    "info": null
  },
  "module": {
    "step": "1"
  },
  "data": null,
  "user": null,
  "checkout": null
} 
Znajdź części

Krok 3 - By ułatwić wybór typu auta, m.in. informacje na temat mocy swojego pojazdu znajdziesz w dowodzie rejestracyjnym w rubrykach P.1, P.2, P.3.

Strona dowodu rejestracyjnego
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Pompa oleju

Wybierz auto, aby upewnić się, że wyświetlone produkty do niego pasują
Pompa oleju PIERBURG PIERBURG
Pompa oleju FEBI BILSTEIN FEBI BILSTEIN
Pompa oleju MAGNETI MARELLI MAGNETI MARELLI
Pompa oleju TOPRAN TOPRAN
Pompa oleju FAI AUTOPARTS FAI AUTOPARTS
Pompa oleju CORTECO CORTECO
Pompa oleju VAICO VAICO
Pompa oleju AISIN AISIN
Pompa oleju ABAKUS ABAKUS
Pompa oleju ELRING ELRING
Pompa oleju MAXGEAR MAXGEAR
Pompa oleju SWAG SWAG
Pompa oleju VIKA VIKA
Pompa oleju BORSEHUNG BORSEHUNG
Pompa oleju ET ENGINETEAM ET ENGINETEAM
Pompa oleju MAHLE MAHLE
Pompa oleju VICTOR REINZ VICTOR REINZ
Pompa oleju ASHIKA ASHIKA
Pompa oleju BGA BGA
Pompa oleju FRECCIA FRECCIA
Pompa oleju JAPKO JAPKO
Pompa oleju ORIGINAL IMPERIUM ORIGINAL IMPERIUM
Pompa oleju SASIC SASIC
Pompa oleju ACKOJA ACKOJA
Pompa oleju AJUSA AJUSA
Pompa oleju AKRON-MALÒ AKRON-MALÒ
Pompa oleju AUTLOG AUTLOG
Pompa oleju AUTOMEGA AUTOMEGA
Pompa oleju BLUE PRINT BLUE PRINT
Pompa oleju BTA BTA
Pompa oleju BUGIAD BUGIAD
Pompa oleju DOKUJI DOKUJI
Pompa oleju DR.MOTOR AUTOMOTIVE DR.MOTOR AUTOMOTIVE
Pompa oleju DT SPARE PARTS DT SPARE PARTS
Pompa oleju ENERGY ENERGY
Pompa oleju ERA ERA
Pompa oleju FAST FAST
Pompa oleju GK GK
Pompa oleju GLASER GLASER
Pompa oleju GOETZE GOETZE
Pompa oleju GT-BERGMANN AUTOMOTIVE GT-BERGMANN AUTOMOTIVE
Pompa oleju HART HART
Pompa oleju HEPU HEPU
Pompa oleju IJS GROUP IJS GROUP
Pompa oleju INA INA
Pompa oleju IPD IPD
Pompa oleju IPSA IPSA
Pompa oleju JAPANPARTS JAPANPARTS
Pompa oleju JP GROUP JP GROUP
Pompa oleju JPN JPN
Pompa oleju KOLBENSCHMIDT KOLBENSCHMIDT
Pompa oleju KRAFT AUTOMOTIVE KRAFT AUTOMOTIVE
Pompa oleju LIZARTE LIZARTE
Pompa oleju MAPCO MAPCO
Pompa oleju MASTER-SPORT GERMANY MASTER-SPORT GERMANY
Pompa oleju METALCAUCHO METALCAUCHO
Pompa oleju METZGER METZGER
Pompa oleju MUSASHI MUSASHI
Pompa oleju NE NE
Pompa oleju NPS NPS
Pompa oleju NTY NTY
Pompa oleju OEM OEM
Pompa oleju OPTIMAL OPTIMAL
Pompa oleju OYODO OYODO
Pompa oleju PAYEN PAYEN
Pompa oleju QUINTON HAZELL QUINTON HAZELL
Pompa oleju RUVILLE RUVILLE
Pompa oleju SOG SOG
Pompa oleju STONE-JAPAN STONE-JAPAN
Pompa oleju TRICLO TRICLO
Pompa oleju TRISCAN TRISCAN
Pompa oleju TRUCKTEC AUTOMOTIVE TRUCKTEC AUTOMOTIVE
Pompa oleju VEMA VEMA

3471 produktów

Niepoprawne pole
Niepoprawne pole
PAYEN
0 (0 ocen)
Kod produktu:
NJ654
dostępny
0 (0 ocen)
Producent części:
PAYEN
Kod:
NJ654
Jednostka:
sztuka
Wysokość [mm]: 5
Materiał: ACM (poliakryl-kauczuk)
Średnica wewnętrzna [mm]: 20
Średnica zewnętrzna [mm]: 32
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału: 827S RD
Kierunek obrotów: Zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 19,00 zł
6,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
CORTECO
0 (0 ocen)
Kod produktu:
19016630B
dostępny
Wysyłka od ręki

Towar jest dostępny do „wysyłki od ręki” kurierem lub paczkomatem

0 (0 ocen)
Producent części:
CORTECO
Kod:
19016630B
Jednostka:
sztuka
Średnica wewnętrzna 1 [mm]: 18
Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 30
Wysokość 1 [mm]: 7
Materiał: ACM (poliakryl-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa: Z uszczelką wargową przeciwpyłową
Rodzaj gwintu: Gwint prawoskrętny
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 28,00 zł
10,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
Wysyłka od ręki

Towar jest dostępny do „wysyłki od ręki” kurierem lub paczkomatem

ELRING
0 (0 ocen)
Kod produktu:
050.300
dostępny
0 (0 ocen)
Producent części:
ELRING
Kod:
050.300
Jednostka:
sztuka
Średnica wewnętrzna [mm]: 17
Średnica zewnętrzna [mm]: 28
Wysokość [mm]: 7
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału: A
Materiał: NBR (Nitril-Butadien-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa: Bez uszczelki przeciwpyłowej
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 28,00 zł
10,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
TOPRAN
0 (0 ocen)
Kod produktu:
201 281
dostępny
0 (0 ocen)
Producent części:
TOPRAN
Kod:
201 281
Jednostka:
sztuka
Średnica wewnętrzna [mm]: 35
Średnica zewnętrzna [mm]: 50
Wysokość [mm]: 8
Materiał: NBR (Nitril-Butadien-kauczuk)
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 28,00 zł
10,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
NTY
0 (0 ocen)
Kod produktu:
NUP-PL-005
dostępny
Wysyłka od ręki

Towar jest dostępny do „wysyłki od ręki” kurierem lub paczkomatem

0 (0 ocen)
Producent części:
NTY
Kod:
NUP-PL-005
Jednostka:
sztuka
Lokalizacja w aucie: Od strony czołowej
Numer seryjny: NUP-PL-005
Grubość [mm]: 7
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 31,00 zł
11,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
Wysyłka od ręki

Towar jest dostępny do „wysyłki od ręki” kurierem lub paczkomatem

CORTECO
0 (0 ocen)
Kod produktu:
19016594B
dostępny
0 (0 ocen)
Producent części:
CORTECO
Kod:
19016594B
Jednostka:
sztuka
Średnica wewnętrzna 1 [mm]: 17
Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 28
Wysokość 1 [mm]: 7
Materiał: ACM (poliakryl-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa: Z uszczelką wargową przeciwpyłową
Rodzaj gwintu: Gwint prawoskrętny
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 36,00 zł
13,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
FEBI BILSTEIN
5.0 (1 ocen)
Kod produktu:
05627
dostępny
Wysyłka od ręki

Towar jest dostępny do „wysyłki od ręki” kurierem lub paczkomatem

5.0 (1 ocen)
Producent części:
FEBI BILSTEIN
Kod:
05627
Jednostka:
sztuka
Grubość [mm]: 7,0
Średnica wewnętrzna [mm]: 35,0
Średnica zewnętrzna [mm]: 50,0
Materiał: FPM (fluor-kauczuk)/ACM (poliakryl-kauczuk)
Lokalizacja w aucie: Od strony czołowej
Ciężar [kg]: 0,142
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Dla wału korbowego
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Dla wałka rozrządu
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 36,00 zł
13,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
Wysyłka od ręki

Towar jest dostępny do „wysyłki od ręki” kurierem lub paczkomatem

TOPRAN
0 (0 ocen)
Kod produktu:
201 284
dostępny
0 (0 ocen)
Producent części:
TOPRAN
Kod:
201 284
Jednostka:
sztuka
Średnica wewnętrzna [mm]: 26
Średnica zewnętrzna [mm]: 42
Wysokość [mm]: 8
Materiał: FPM (fluor-kauczuk)/ACM (poliakryl-kauczuk)
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 36,00 zł
13,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
TOPRAN
0 (0 ocen)
Kod produktu:
201 282
dostępny
0 (0 ocen)
Producent części:
TOPRAN
Kod:
201 282
Jednostka:
sztuka
Średnica wewnętrzna [mm]: 18
Średnica zewnętrzna [mm]: 32
Wysokość [mm]: 6
Materiał: ACM (poliakryl-kauczuk)
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 36,00 zł
13,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
CORTECO
0 (0 ocen)
Kod produktu:
19034798B
dostępny
Wysyłka od ręki

Towar jest dostępny do „wysyłki od ręki” kurierem lub paczkomatem

0 (0 ocen)
Producent części:
CORTECO
Kod:
19034798B
Jednostka:
sztuka
Średnica wewnętrzna 1 [mm]: 18
Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 32
Wysokość 1 [mm]: 6
Materiał: FPM (fluor-kauczuk)
Rodzaj gwintu: Gwint prawoskrętny
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 39,00 zł
14,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
Wysyłka od ręki

Towar jest dostępny do „wysyłki od ręki” kurierem lub paczkomatem

CORTECO
4.5 (2 ocen)
Kod produktu:
12012709B
dostępny
4.5 (2 ocen)
Producent części:
CORTECO
Kod:
12012709B
Jednostka:
sztuka
Lokalizacja w aucie: z tyłu, z przodu
Lokalizacja w aucie: Od strony czołowej
Materiał: FPM (fluor-kauczuk)
Średnica wewnętrzna 1 [mm]: 32
Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 47
Wysokość 1 [mm]: 10
Rodzaj gwintu: Gwint zmienny
Ochrona przeciwpyłowa: Z uszczelką wargową przeciwpyłową
Dla numeru OE: 026103085D
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 39,00 zł
14,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
CORTECO
4.5 (2 ocen)
Kod produktu:
19016529B
dostępny
Wysyłka od ręki

Towar jest dostępny do „wysyłki od ręki” kurierem lub paczkomatem

4.5 (2 ocen)
Producent części:
CORTECO
Kod:
19016529B
Jednostka:
sztuka
Lokalizacja w aucie: Od strony czołowej
Średnica wewnętrzna 1 [mm]: 32
Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 46
Wysokość 1 [mm]: 6
Materiał: ACM (poliakryl-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa: Z uszczelką wargową przeciwpyłową
Rodzaj gwintu: Gwint prawoskrętny
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 39,00 zł
14,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
Wysyłka od ręki

Towar jest dostępny do „wysyłki od ręki” kurierem lub paczkomatem

ELRING
0 (0 ocen)
Kod produktu:
281.514
dostępny - Wysyłka od 1-3 dni
0 (0 ocen)
Producent części:
ELRING
Kod:
281.514
Jednostka:
sztuka
Średnica wewnętrzna [mm]: 13
Średnica zewnętrzna [mm]: 26
Wysokość [mm]: 7
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału: AS
Materiał: NBR (Nitril-Butadien-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa: Z uszczelką wargową przeciwpyłową
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 39,00 zł
14,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny - Wysyłka od 1-3 dni
CORTECO
0 (0 ocen)
Kod produktu:
19034796B
dostępny
0 (0 ocen)
Producent części:
CORTECO
Kod:
19034796B
Jednostka:
sztuka
Średnica wewnętrzna 1 [mm]: 20
Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 32
Wysokość 1 [mm]: 6
Materiał: FPM (fluor-kauczuk)
Rodzaj gwintu: Gwint prawoskrętny
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 42,00 zł
15,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
FEBI BILSTEIN
5.0 (1 ocen)
Kod produktu:
32257
dostępny
Wysyłka od ręki

Towar jest dostępny do „wysyłki od ręki” kurierem lub paczkomatem

5.0 (1 ocen)
Producent części:
FEBI BILSTEIN
Kod:
32257
Jednostka:
sztuka
Grubość [mm]: 6,0
Średnica wewnętrzna [mm]: 30,20
Średnica zewnętrzna [mm]: 42,33
Materiał: ACM (poliakryl-kauczuk)
Ciężar [kg]: 0,005
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 42,00 zł
15,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
Wysyłka od ręki

Towar jest dostępny do „wysyłki od ręki” kurierem lub paczkomatem

TOPRAN
0 (0 ocen)
Kod produktu:
101 031
dostępny
0 (0 ocen)
Producent części:
TOPRAN
Kod:
101 031
Jednostka:
sztuka
Średnica wewnętrzna [mm]: 35
Średnica zewnętrzna [mm]: 48
Wysokość [mm]: 10
Materiał: FPM (fluor-kauczuk)/ACM (poliakryl-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa: Z uszczelką wargową przeciwpyłową
Rodzaj gwintu: Gwint prawoskrętny
Lokalizacja w aucie: Od strony czołowej
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 42,00 zł
15,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
TOPRAN
0 (0 ocen)
Kod produktu:
205 587
dostępny
0 (0 ocen)
Producent części:
TOPRAN
Kod:
205 587
Jednostka:
sztuka
Średnica wewnętrzna [mm]: 30
Średnica zewnętrzna [mm]: 40
Wysokość [mm]: 7
Lokalizacja w aucie: Od strony czołowej
Materiał: FPM (fluor-kauczuk)
Rodzaj gwintu: Gwint prawoskrętny
Ochrona przeciwpyłowa: Z uszczelką wargową przeciwpyłową
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 45,00 zł
16,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
TOPRAN
0 (0 ocen)
Kod produktu:
201 280
dostępny
0 (0 ocen)
Producent części:
TOPRAN
Kod:
201 280
Jednostka:
sztuka
Średnica wewnętrzna [mm]: 31
Średnica zewnętrzna [mm]: 50
Wysokość [mm]: 8
Materiał: FPM (fluor-kauczuk)
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 45,00 zł
16,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
ELRING
5.0 (1 ocen)
Kod produktu:
247.260
dostępny
5.0 (1 ocen)
Producent części:
ELRING
Kod:
247.260
Jednostka:
sztuka
Lokalizacja w aucie: z lewej
Średnica wewnętrzna [mm]: 25
Średnica zewnętrzna [mm]: 35
Wysokość [mm]: 6
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału: AS
Rodzaj gwintu: Gwint prawoskrętny
Materiał: FPM (fluor-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa: Z uszczelką wargową przeciwpyłową
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 45,00 zł
16,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
CORTECO
0 (0 ocen)
Kod produktu:
19027851B
dostępny
0 (0 ocen)
Producent części:
CORTECO
Kod:
19027851B
Jednostka:
sztuka
Średnica wewnętrzna 1 [mm]: 20
Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 30
Wysokość 1 [mm]: 7
Materiał: ACM (poliakryl-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa: Z uszczelką wargową przeciwpyłową
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 45,00 zł
16,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
Gal Anonim
Połączenie kątowe, drążek kierowniczy NPS N410N160
5.0
Dodano: 2022-08-30
Połączenie kątowe, drążek kierowniczy NPS N410N160
U mnie było tak: Astra 1,7 cdti Z17DTL (rok 2003, przebieg 225 tys.) silnik dosłownie stanął, złapał podczas jazdy na skutek zaniku smarowania. Wcześniej brak oznak poza minimalnie dłuższym niż u kolegi czasem do zgaśnięcia kontrolki przy rozruchu. Diagnoza za małe ciśnienie oleju (brak kontrolki i stan ok). Doraźna wymiana na zamiennik pompa oleju BGA LP0802K czyli tą o poprawionej konstrukcji zapobiegającej odkręcaniu się koła. Uwaga – podczas wymiany nie trzeba ściągać miski olejowej, wystarczy wykręcić 2 szpilki i wyjdzie bez.
Alan
Pompa oleju AISIN OPT-099
5.0
Dodano: 2021-02-25
Pompa oleju AISIN OPT-099

Kupiłem ją do swojej Toyoty bo poprzednia pompa padła. Założyłem bez problemu, wszystko pasuje idealnie. W iparts kupowałem już wcześniej, więc znałem ten sklep. Tym razem transakcja też bez zarzutu. Warto robic tu zakupy motoryzacyjne

Joseph
Pompa oleju ASHIKA 157-NS-NS01
3.0
Dodano: 2020-03-25
Pompa oleju ASHIKA 157-NS-NS01

Pozdrawiam, mam pytanie jaka jest roznica pomedzi pompami oleju ASHIKA OLN1 i ASHIKA 157-NS-NS01 (patrol Y60 2.8T) dzekuje, i pozdrawiam z Czech :-)

 

Odp:

Nie ma różnicy w tych pompach , numery OE są identyczne :

15010-22J02

15010-22J03

Producent zastąpił stary numer OLN1 nowym - 157-NS-NS01 .

Pozdrawiamy!

Przemysław
Pompa oleju ASHIKA 157-NS-NS03
5.0
Dodano: 2020-01-13
Pompa oleju ASHIKA 157-NS-NS03
Jak na ceny pomp oleju to całkiem przyzwoita oferta. Zdecydowałem się na zakup tej pompy i ogolnie jestem zadowolony. W ogóle w tym sklepie mają mnóstwo części do samochodów, doradzic sie tez mozna co do ich wyboru. Polecam to miejsce
Stanley_W
078 115 103 D POMPA OLEJOWA
5.0
Dodano: 2016-11-09
078 115 103 D POMPA OLEJOWA
dokładnie miesiac temu zakupiłem popme oleju do auta i wszystko chodzi sprawnie w 100% i niema problemu. Pompa jest świetnej jakości i jak ktoś szuka coś dobrego to polecam pompy VAICO , naprawdę są dobre.
Bartosz
POMPA OLEJU IVECO
5.0
Dodano: 2013-04-16
POMPA OLEJU IVECO
Bardzo dobra pompa oleju. Polecam!!

Pompy oleju silnikowego do samochodu

Bez układu smarowania żaden współczesny silnik spalinowy nie byłby w stanie działać prawidłowo w dłuższej perspektywie czasowej. Bardzo szybko doszłoby do zatarcia lub przegrzania jednostki napędowej. Aby olej mógł docierać do nawet najbardziej obciążonych elementów silnika, niezbędna jest pompa oleju.  

Pompa oleju w samochodzie

Pompa oleju silnikowego ma za zadanie dostarczać środek smarny pod odpowiednim ciśnieniem do układu smarowania. Jest więc kluczowa dla jednostki napędowej pod względem jej trwałości i bezawaryjności. Najpowszechniej stosowanym rodzajem pompy oleju są pompy zębate, które charakteryzują się odpowiednią wydajnością, niewielkimi rozmiarami oraz stosunkowo małą bezawaryjnością. Pompy oleju są wytrzymałe i odporne na zmianę lepkości oleju, a także na wysokie temperatury oraz zanieczyszczenia pojawiające się w oleju silnikowym.

Pompy o zazębieniu zewnętrznym oraz wewnętrznym

W pompie o zazębieniu zewnętrznym olej jest zasysany do komory, gdzie w przestrzeniach ograniczonych zębami, zewnętrzną średnicą obudowy pompy oraz ścianami czołowymi przesyłany jest pod ciśnieniem (na skutek obrotu kół zębatych) z kanału ssącego do dalszych elementów układu smarowania. Odpowiednie ciśnienie sprawia, że trafia on do otworów w kadłubie jednostki napędowej, wale korbowym, na łożyska, popychacze zaworów, głowicę itd. W pompach o zazębieniu zewnętrznym kluczowe jest utrzymanie luzu międzyzębnego (luz między zębami dwóch współpracujących ze sobą kół).

Pompa oleju do samochodu o zazębieniu wewnętrznym przekazuje olej w przestrzeniach międzyzębnych współpracujących ze sobą kół, które są również ograniczone ścianami bocznymi. W takiej konstrukcji istotne jest, aby odległość ścian bocznych oraz wysokość zębów była jak najbardziej precyzyjna. Kształt zębów musi być także wykonany bardzo starannie.

Zębate pompy oleju

Pompy zębate położone są jak najbliżej lustra oleju. Tego typu mechanizmy produkowane są najczęściej ze stali węglowej podwyższonej jakości. Charakteryzują się prostą budową i wysoką niezawodnością. Mogą pracować w zakresie obrotów od 500 do 4000 obr/min., przy czym ich wydajność zależy przede wszystkim od prędkości obrotowej oraz od ich wymiarów.

Pompę oleju montuje się w dolnych partiach silnika, aby uniknąć ryzyka rozerwania, które mogłoby nastąpić po przekroczeniu wartości granicznej wysokości słupa zasysanego oleju. Wartość ta zazwyczaj nie jest większa niż 30 cm. Napęd pompy oleju przekazywany jest z wałka rozrządu przy pomocy kół zębatych lub z wału korbowego przy pomocy odpowiedniej przekładni. Pompa olejowa ściśle współpracuje ze smokiem z filtrem siatkowym, zasysającym olej z miski olejowej.

Typowe usterki pompy olejowej w samochodzie

Najczęstszym objawem awarii pompy oleju jest spadek ciśnienia środka smarnego. Informuje kierowcę o tym kontrolka, która zacznie świecić na desce rozdzielczej. Wówczas należy zachować ostrożność i jak najszybciej zatrzymać samochód.

Poziom ilości oleju w układzie jest bardzo ważny. Zawsze powinien być on pomiędzy minimalnym a maksymalnym poziomem. Jeśli jest go zbyt mało, ciśnienie nie będzie odpowiednie.

Niekiedy problemów przysparza sam czujnik ciśnienia oleju, który błędnie informuje kierowcę o zaistniałym problemie z ciśnieniem, zapalając kontrolkę na desce rozdzielczej. W rzeczywistości będzie konieczna wymiana nie całej pompy oleju, a jedynie tego czujnika.

Tylko w iParts.pl nowa pompa oleju z gwarancją producenta. Zapewniamy profesjonalną pomoc techniczną, tanie części zamienne oraz szybką realizację zamówienia.

Porady z kategorii: Pompa oleju

Niskie ciśnienie oleju w silniku - uszkodzenie pompy oleju. Kup u nas nawet 40% taniej

Jakie objaw daje uszkodzona pompa oleju? Co jeszcze może wpływać na niskie ciśnienie oleju w układzie smarowania?

„Mam problem z niskim ciśnieniem oleju w silniku. Czy to może być wina pompy oleju? A jeśli tak, to czy muszę ją wymieniać?” Tak, problemy z utrzymaniem odpowiedniego ciśnienia w silniku mogą wynikać z awarii pompy i wówczas zdecydowanie należy ją wymienić. Jak najszybciej. Ale mogą też wynikać z innych przyczyn, które należy wcześniej wykluczyć.

czytaj więcej >

Najczęściej zadawane pytania

Jakie są objawy uszkodzonej pompy oleju?

Sprawność pompy oleju jest niezwykle istotna, to ona jest odpowiedzialna za tłoczenie oleju pod optymalnym ciśnieniem. Uszkodzona pompa oleju daje dosyć jasne objawy, niepokój powinna wzbudzić przede wszystkim świecąca kontrolka oleju. Warto jednak wiedzieć, że nie zawsze świadczy ona o uszkodzonej pompie, często zepsuty jest sam czujnik ciśnienia oleju. Uszkodzona pompa oleju powoduje spadek jego ciśnienia i może doprowadzić do zatarcia silnika.

Czym grozi uszkodzenie pompy oleju?

Mimo że pompa oleju jest dość wytrzymała i w tym przypadku zdarzają się usterki. Uszkodzenie pompy oleju przekłada się na spadek ciśnienia oleju, a to z kolei negatywnie wpływa na smarowanie w silniku. Olej stanowi jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych, jazda z niesprawną pompą może doprowadzić nawet do zatarcia silnika. Warto wiedzieć, że pod wpływem wysokiej temperatury, przy dużym tarciu może dojść do zespolenia elementów jednostki napędowej, w takiej sytuacji jedyną opcją jest wymiana silnika na nowy, co wiąże się z niemałym kosztem.

Jakie są rodzaje pomp oleju?

Spalinowe silniki tłokowe wykorzystują zwykle dwa rodzaje pomp oleju – zębate z zazębieniem zewnętrznym (coraz rzadziej stosowane) i zębate z zazębieniem wewnętrznym. Tego typu pompy są napędzane przekładnią łańcuchową albo przekładnią zębatą od wału napędowego. W przypadku modeli o zazębieniu zewnętrznym koła zębate sprawiają, że olej jest zasysany do komory, z kolei pompa o zazębieniu typu wewnętrznego rozprowadza olej przez współpracujące ze sobą przestrzenie międzyzębowe.

Na czym polega naprawa pompy oleju?

Sygnały świadczące o usterce związanej z pompą oleju powinny od razu wzbudzić niepokój. W takiej sytuacji warto niezwłocznie skontrolować stan pompy oleju, w przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia turbiny i zatarcia silnika. Naprawa pompy oleju najczęściej sprowadza się do regeneracji jej elementów. Taka regeneracja może uratować układ smarowania, o ile zostanie przeprowadzona rzetelnie przez doświadczonych specjalistów, w przeciwnym razie doprowadzi tylko do powstania dodatkowych kosztów.

Jakie są ceny pompy oleju?

W sklepie iParts.pl zwracamy szczególną uwagę na jakość wykonania komponentów, nie inaczej jest w przypadku pomp oleju. Jeżeli chodzi o ceny pomp, są one uzależnione od kilku czynników. Przede wszystkim wpływ ma producent, ale także parametry techniczne. W naszym szerokim asortymencie znajdziesz nowe pompy oleju sprawdzonych marek, odpowiednie dla różnych modeli samochodów. Ceny w zależności od producenta i wariantu najczęściej wahają się od około 250zł do 960zł za sztukę.

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
Dpd
Cargo

Płatności

tpay
Blik
Gotówką przy odbiorze