
Chcemy ciągle ulepszać naszą aplikację dla Twojej wygody! Proszę, poświęć nam kilka minut i opowiedz, co o nas myślisz.

Rabat w aplikacji: -7%! KOD: APKA7
339 produktów
Układ zapłonowy służy do zapalenia mieszanki paliwowo-powietrznej w silnikach spalinowych, czyli w jednostkach o zapłonie iskrowym. Ogólna budowa i zasada działania nie uległa żadnej modyfikacji od lat. Głównymi elementami tego układu jest świeca zapłonowa oraz cewka. Nie można jednak zapominać o tak istotnych elementach całej układanki, jak rozdzielacz zapłonu czy system podciśnieniowy układu zapłonowego reprezentowany przez regulator podciśnieniowy.
Prawidłowo funkcjonujący układ zapłonowy zapewnia osiągnięcie przez silnik maksymalnej mocy, uzyskanie optymalnego zużycia paliwa, a także zmniejszenie zawartości toksycznych składników w spalinach. Układ zapłonowy działa w bardzo prosty sposób.
W momencie przekręcenia kluczyka w stacyjce energia elektryczna trafia do cewki zapłonowej, gdzie zostaje zmagazynowana w uzwojeniu pierwotnym cewki zapłonowej w postaci pola magnetycznego. Uzwojenie wtórne cewki zapłonowej i jej rdzeń dodatkowo potęgują pole magnetyczne i w skutek natychmiastowej zmiany pola magnetycznego dochodzi do indukcji wysokiego napięcia.
Cewka zapłonowa może wygenerować napięcie rzędu nawet 400 V. Prąd trafia do rozdzielacza zapłonu. Rozdzielacz zapłonu rozprowadza wysokie napięcie w odpowiednim czasie do wszystkich świec zapłonowych za pomocą przewodów wysokiego napięcia. Napięcie prądu zostaje rozładowane na elektrodach świec zapłonowych, co prowadzi do przeskoku iskry i zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej w cylindrach jednostki napędowej. Następuje zapłon silnika.
Aparat zapłonowy, nazywany również rozdzielaczem, jest urządzeniem odpowiadającym za dostarczenie energii elektrycznej o wysokim napięciu do wszystkich świec zapłonowych silnika. Rozdzielacz składa się z przerywacza z kondensatorem, rozdzielacza zapłonu oraz regulatora odśrodkowego. W niektórych przypadkach może też występować podciśnieniowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu. Przerywacz złożony jest z nieruchomego kowadełka oraz ruchomego, odizolowanego elektrycznie od podstawy młoteczka. Do kowadełka jest on dociskany przez sprężynę.
Rozdzielacze wyposażone w podciśnieniowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu posiadają płytkę z przerywaczem połączoną z regulatorem tak, aby mogła ona wykonywać ruch obrotowy. Z kolei aparaty pozbawione podciśnieniowego regulatora kąta wyprzedzenia zapłonu są wyposażone w płytkę z przerywaczem pomocowaną do korpusu przy pomocy śrub. Kiedy włączone zostają styki włącza się również kondensator o pojemności od dwóch dziesiątych do dwudziestu pięciu setnych mikrofarada i znajdujący się w górnej części aparatu zapłonowego.
Sklep iParts.pl oferuje wszystkie elementy układu zapłonowego oraz systemu podciśnieniowego układu zapłonowego do każdego współczesnego auta. Wystarczy, że wybierzesz markę swojego samochodu z powyższego zestawienia, następnie model i rocznik, a na końcu podasz wersję silnikową swojego auta. Nasz system znajdzie w kilka sekund to, czego szukasz.
W iParts.pl znajdziesz rozdzielacz zapłonu, regulator podciśnieniowy oraz wiele innych elementów układu zapłonowego w najniższej cenie na rynku. Współpracujemy wyłącznie ze sprawdzonymi producentami. Wszystkie oferowane produkty zostały objęte gwarancją producenta. Zapewniamy fachową pomoc techniczną oraz szybką realizację zamówienia.