Wysprzęglik spełnia rolę łożyska wysprzęglającego i siłownika hydraulicznego. Jego prawidłowe działanie jest konieczne dla prawidłowego działania całego układu. Wszelkie wycieki czy problemy z działaniem wysprzęglika powinny być jak najszybciej diagnozowane i usuwane.
Jakie są objawy zużycia wysprzęglika?
Uszkodzenie wysprzęglika najczęściej objawia się przez problemy ze zmianą biegów. Głównie mowa tutaj o biegu pierwszym oraz wstecznym. Ponadto może pojawić się sytuacja, w której będziemy zmuszeni do kilkukrotnego wciśnięcia pedału sprzęgła w celu rozłączenia napędu. Sprawdzając poprawność działania wysprzęglika należy pamiętać, że nie tylko jego nieszczelność może doprowadzić do awarii.
Czy warto wymienić sam wysprzęglik, czy należy wymienić kompletne sprzęgło?
Wysprzęglik jest jednym z elementów układu sprzęgła i można go wymienić niezależnie od pozostałych elementów. Warto jednak pamiętać o sprawdzeniu stanu naszego sprzęgła podczas takiej naprawy. Może okazać się, że oprócz wysprzęglika wkrótce będziemy zmuszeni do wymiany całego zestawu.
Wyciek w okolicach skrzyni biegów – gdzie szukać problemu?
Wyciek może pojawić się zarówno z powodu uszkodzonych przewodów hydraulicznych, jak i przez uszkodzony wysprzęglik. Są to jedyne elementy hydrauliczne w tym układzie, z których płyn może wyciekać. Warto pamiętać, że często instalacje sprzęgła oraz hamulcowy są ze sobą połączone, więc każdy wyciek może okazać się bardzo niebezpieczny.
Wolno wracający pedał sprzęgła, co się stało?
W takim wypadku mogło dojść do uszkodzenia pompy znajdującej się pod pedałem sprzęgła lub do awarii wysprzęglika. Warto zacząć od sprawdzenia, czy nie pojawił się żaden wyciek, szczególnie w okolicy skrzyni biegów naszego samochodu.
Jaka jest cena łożyska oporowego?
W sklepie internetowym łożysko oporowe kosztuje od 50 do 160 zł za gotowy do montażu element. Rozrzut cenowy wynika z różnych technologii wykorzystywanych przy produkcji danych części oraz z ich przeznaczenia.