Wprowadzanie coraz bardziej restrykcyjnych norm dotyczących emisji spalin sprawia, że w najnowszych samochodach montowana jest coraz większa ilość czujników mających monitorować skład generowanych przez silnik spalin. Montowane obecnie sensory to m.in. czujnik temperatury spalin (EGT), czujnik ciśnienia spalin czy sonda lambda. Wszystkie te sensory są odpowiedzialne za jak największą czystość spalin wydalanych przez układ wydechowy do atmosfery.
Fiat Panda drugiej generacji (Fiat 169) pojawił się na rynku samochodowym w 2003 roku. Samochód ten jest zdobywcą tytułu Samochodu Roku 2004 i błyskawicznie podbił serca kierowców, dając koncernowi Fiata spore zyski. Konkurencją dla włoskiego auta są m.in.: Ford Fiesta, Dacia Logan. Panda II dostępna była w wersji hatchback (5 drzwi) – w przeciwieństwie do pierwszej wersji miejskiego auta (Fiata Pandy 141a) produkowanej w latach 1980 – 2004, która miała tylko 3-drzwiowe ...