Zależność jest taka – im szybszy samochód, tym w lepsze hamulce powinien zostać wyposażony. Wraz z rozwojem motoryzacji konstruktorzy bardzo szybko zdali sobie sprawę z tego, że szybki samochód należy równie szybko zatrzymać. Tym samym, wraz z rozwojem silników spalinowych następował jednoczesny rozwój układów hamulcowych. Dziś najlepszym i najbardziej wydajnym pod tym względem jest tarczowy układ hamulcowy, który sukcesywnie wypiera z rynku rozwiązania ...
Samochód osobowy należący do klasy aut sportowych segmentu G, którego produkcja przypadła na lata 1970-2006. Dostępny jako liftback i coupĂ©, a w niewielkiej liczbie egzemplarzy powstała także wersja kabriolet. 36 lat – tyle lat Toyota Celica była pośród liderów w swoim segmencie. Powstało aż siedem generacji modelu, a 2. i 3. stały się solidnym fundamentem, który posłużył stworzeniu nowego samochodu – Toyoty Supry. W wyczynowych wersjach Celiki tytuły rajdowych mistrzów ...