Zależność jest taka – im szybszy samochód, tym w lepsze hamulce powinien zostać wyposażony. Wraz z rozwojem motoryzacji konstruktorzy bardzo szybko zdali sobie sprawę z tego, że szybki samochód należy równie szybko zatrzymać. Tym samym, wraz z rozwojem silników spalinowych następował jednoczesny rozwój układów hamulcowych. Dziś najlepszym i najbardziej wydajnym pod tym względem jest tarczowy układ hamulcowy, który sukcesywnie wypiera z rynku rozwiązania ...
Druga generacja Renault Scenic, auta zaliczanego do kompaktowych minivanów (segment K), zadebiutowała na rynku w 2003 roku podczas genewskich targów motoryzacyjnych. Samochód produkowany do 2009 roku powstał na płycie podłogowej pochodzącej od modelu Megane. W porównaniu do poprzedniej wersji Renault Scenic II-generacji stał się samochodem całkowicie autonomicznym od bazowego modelu Megane. Scenic II był dostępny wyłącznie jako 5-drzwiowy minivan.
Renault Scenic II ...