Zależność jest taka – im szybszy samochód, tym w lepsze hamulce powinien zostać wyposażony. Wraz z rozwojem motoryzacji konstruktorzy bardzo szybko zdali sobie sprawę z tego, że szybki samochód należy równie szybko zatrzymać. Tym samym, wraz z rozwojem silników spalinowych następował jednoczesny rozwój układów hamulcowych. Dziś najlepszym i najbardziej wydajnym pod tym względem jest tarczowy układ hamulcowy, który sukcesywnie wypiera z rynku rozwiązania ...
Toyota Corolla to prawdziwa legenda światowej motoryzacji. Na rynku pojawiła się w drugiej połowie lat 60-tych XX wieku, początkowo jako samochód zaliczany do autosegmentu B (auta małowymiarowe oraz miejskie o stosunkowo niewielkiej przestrzeni wewnątrz), a następnie od 1988 roku jako samochód z segmentu C (niższa klasa średnia o kompaktowej budowie i zapewnionym względnym komforcie jazdy). Intencją konstruktorów pracujących nad pierwszym modelem Corolli było zastąpienie dostępnej niemal ...