Klocki hamulcowe to jedne z kluczowych elementów samochodowego układu hamulcowego, pełniące funkcję czynną tego układu. Klocki odpowiadają bezpośrednio za wyhamowanie oraz zatrzymanie pojazdu do prędkości zerowej. Ich podstawową częścią jest specjalny materiał cierny, który ściśle współpracuje z powierzchnią cierną tarczy hamulcowej. ...
Touareg należy do klasy SUV-ów pełnowymiarowych. Mierzy 4,80 metra, a więc jest o 31 centymetrów dłuższy od Tiguana. Pierwsza generacja została wprowadzona w 2002 roku, druga w 2010 roku, po czym w 2014 roku nastąpił facelift, który nadał SUV-owi nową twarz Grupy VW i nieco bardziej oszczędne silniki. Touareg jest produkowany na Słowacji razem ze swoimi technicznie spokrewnionymi braćmi z grupy, Porsche Cayenne i Audi Q7. Jego pozostali konkurenci to BMW X5 i Mercedes ...
Producent wysokiej jakości części zamiennych, marka Febi Bilstein, działa na rynku motoryzacyjnym od 1844 roku. Ta rodzinna, niemiecka firma posiada w swoim asortymencie ponad 40 tys. części do samochodów osobowych oraz pojazdów użytkowych. Producent dystrybuuje swoje produkty poprzez kilka wyspecjalizowanych działów, w tym m.in. sekcje części układu kierowniczego, jednostki napędowej czy też podwozia. Dostępne są także pojedyncze elementy, jak np. wahacze, mocowania amortyzatorów, paski rozrządu czy klocki hamulcowe Febi Bilstein.
W skład asortymentu elementów samochodowego układu hamulcowego marki Febi Bilstein wchodzą wyłącznie części o jakości OE. Oferta niemieckiej firmy w tym zakresie obejmuje m.in. klocki marki Febi Bilstein, tarcze hamulcowe, elastyczne przewody, cylinderki hamulcowe czy też zaciski i pompy hamulcowe. Wszystkie produkty niemieckiego producenta są poddawane drobiazgowym testom według różnych norm oraz pod różnorodnymi obciążeniami.
Klocki hamulcowe firmy Febi Bilstein to innowacyjne produkty, które charakteryzują się skróconym czasem docierania. Jest to możliwe dzięki procesowi scorchingu, polegającemu na specjalnej obróbce okładzin ciernych klocków. Uzyskuje się w ten sposób optymalne parametry hamowania. Klocki marki Febi Bilstein na etapie produkcji są podgrzewane do temperatury 650 stopni Celsjusza, pod wysokim ciśnieniem, dzięki czemu możliwe jest usunięcie nieutwardzonych składników takich, jak np. resztki gazów. Bez zastosowania procesu scorchingu, okładziny hamulcowe podczas użytkowania najpewniej uległy by przegrzaniu i straciły swoją zdolność do bezpiecznego hamowania.
Klocki hamulcowe Febi Bilstein posiadają wszelkie niezbędne certyfikaty zgodne z obowiązującym w UE Regulaminem ECE R-90. Produkty niemieckiego producenta odznaczają się wysoką wytrzymałością mechaniczna, a także zoptymalizowanymi parametrami pod kątem zużywania się poszczególnych elementów.