Klocki hamulcowe to jedne z kluczowych elementów samochodowego układu hamulcowego, pełniące funkcję czynną tego układu. Klocki odpowiadają bezpośrednio za wyhamowanie oraz zatrzymanie pojazdu do prędkości zerowej. Ich podstawową częścią jest specjalny materiał cierny, który ściśle współpracuje z powierzchnią cierną tarczy hamulcowej. ...
Fiat Multipla (186_) to samochód osobowy typu minivan, który od czasu debiutu wywołuje spore emocje. Produkowany od 1998 do 2010 roku Multipla jest znany ze swojego unikalnego i kontrowersyjnego designu, który jednocześnie przynosił wiele praktycznych zalet. Bezpośrednim poprzednikiem tego modelu była Fiat Ulysse, natomiast następcą stał się Fiat 500L, który zadebiutował w 2012 roku.
Ze względu na niektóre części Fiat Multipla (186_) zdecydowanie wyróżnia się na ...
Klocki hamulcowe Girling charakteryzują się tym, że są projektowane w taki sposób, aby ich parametry były zgodne z fabrycznymi częściami, które montowane są w nowych samochodach opuszczających fabrykę. Girling zwraca szczególną uwagę na wysoką jakość materiałów, z których wykonane są klocki hamulcowe ze względu na ekologię, ochronę tarcz hamulcowych i redukcję pisków. Części te pokrywane są warstwą specjalnego lakieru, który ma właściwości antykorozyjne, a także zapewnia wytrzymałe połączenie elementu ciernego i metalowej płytki klocka.
Dzięki zaawansowanym, innowacyjnym procesom stosowanym podczas produkcji klocków hamulcowych Girling zminimalizowane jest zjawisko tzw. „fadingu” pojawiającego się przy wysokich temperaturach. Najczęstszą przyczyną tego zjawiska jest trzymanie nogi na hamulcu na długim odcinku, w wyniku czego temperatura elementów ciernych znacznie wzrasta. Jednym z nowoczesnych rozwiązań zapobiegających temu efektowi jest uwolnienie zbędnych gazów z materiału ciernego. Po wyprodukowaniu, wszystkie zestawy klocków hamulcowych Girling poddawane są licznym testom sprawdzającym m.in. ich zachowanie w ekstremalnych temperaturach oscylujących w okolicach 1000 stopni Celsjusza lub prawidłowe połączenie warstwy ciernej i metalowej płytki.
Innym rozwiązaniem stosowanym przez Girling w produkcji klocków hamulcowych są projektowane w laboratoriach tzw. „shimy” naklejane na metalowe płytki, których zadaniem jest zniwelowanie pisków powstających podczas hamowania, co z kolei najczęściej spowodowane jest drganiami klocka. Wszystkie klocki Girling są zgodne z europejskimi normami ECE R90, które zapewniają wysoką jakość i wydajność klocków hamulcowych sprzedawanych w Europie.