Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Alfa Romeo 159 to samochód, który przez lata zdobył ogromne uznanie zarówno wśród entuzjastów marki, jak i szerokiego grona kierowców ceniących wyjątkowy styl i włoską finezję. Charakteryzuje się elegancką sylwetką, dynamiczną linią nadwozia oraz doskonałym prowadzeniem, co czyni go jednym z najbardziej pożądanych modeli klasy średniej. Jego estetyka i komfort jazdy przyciągają fanów motoryzacji szukających pojazdu, który łączy w sobie ...