Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Mercedes klasy S to przedstawiciel samochodów osobowych zaliczanych do luksusowych limuzyn klasy wyższej (segment F) i jednocześnie flagowy model niemieckiego koncernu motoryzacyjnego. Nazwę „S” zaczerpnięto od słowa „Sonderklasse”, co w wolnym tłumaczeniu oznacza „klasę specjalną” lub „S-klasę”. Oficjalnie oznaczenie klasy S wprowadzono w 1972 roku wraz z modelem W116.
Za pierwowzory klasy S uznaje się modele z serii „Ponton” (W180 oraz W128), „Fintail” (W111 oraz W112), a także ...