Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Peugeot 307 to francuska odpowiedź na zapotrzebowanie na samochody z niższej klasy średniej, czyli segmentu C. Samochód zadebiutował w 2000 roku jako prototyp 307 Promethee podczas trwania Mondial de l’Automobile. Model 307, jako następca Peugeota 306, był produkowany w latach 2001-2011. Już po pierwszym roku produkcji samochód otrzymał prestiżową nagrodę Europejskiego Samochodu Roku 2002.
Peugeot 307 był produkowany jako 4-drzwiowy sedan (od 2006 ...
Powiązania: