Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Od 2009 roku Peugeot 3008 wciąż zachwyca kierowców na całym świecie swoim wyjątkowym połączeniem cech crossovera i minivana. To niezwykle wszechstronny samochód, który przez lata ewoluował, by dostarczać jeszcze więcej przyjemności z jazdy i komfortu dla całej rodziny.
Peugeot 3008 nie pasował jednoznacznie ani do segmentu I, ani do segmentu K, ale właśnie to uczyniło go wyjątkowym. Kierowcy mogli cieszyć się dynamiczną jazdą, nie rezygnując z przestronności i wygody ...