Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
O Seacie Altea mówiło się swego czasu, że jest to najbardziej dynamiczne auto rodzinne dostępne na rynku. Hiszpański producent stworzył samochód osobowy typu minivan klasy kompaktowej, który produkowany był przez niemiecki koncern Volkswagen. Altea została zaprezentowana po raz pierwszy w 2003 roku podczas frankfurckich targów motoryzacyjnych, a rok później ruszyła seryjna produkcja tego modelu.
Seat Altea to jeden z pierwszych samochodów zaliczanych do sportowych, ...