Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Seat Altea to typowy przedstawiciel aut rodzinnych, zaliczany do klasy minivanów (segment K). Produkcja hiszpańskiej Altei rozpoczęła się w2004 roku i trwała nieprzerwanie do 2015 roku. Oczywiście, głównym nadzorcą wszelkich prac związanych z tym modelem był niemiecki koncern Volkswagena, który przejął markę Seat. Projektantem rodzinnego minivana został nadworny designer VW, Walter de’Silva. Seat Altea stał się laureatem wielu prestiżowych nagród branży motoryzacyjnej, w tym m.in.: The ...