Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Peugeot 206 produkowany od 1998 roku to niewątpliwie wielki sukces francuskiej motoryzacji i najlepiej sprzedający się samochód w historii Peugeota. Od rynkowego debiutu sprzedano bowiem blisko 6 milionów egzemplarzy tego auta. Ten niewielki francuski hatchback oferuje całkiem przyzwoite wyposażenie, atrakcyjny design i dużą dostępność tanich części zamiennych.
Choć od 2006 roku na rynek trafił następca dwieście szóstki - model 207, to jej produkcja nie została jeszcze zakończona. ...