Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Volkswagena Passata nie trzeba chyba nikomu przedstawiać. To jeden z najchętniej kupowanych samochodów w historii niemieckiego koncernu. Do dziś sprzedano ponad 20 mln egzemplarzy tego auta. Passat zaliczany do samochodów klasy średniej (segment D) to jeden z najnowocześniejszych aut rodzinnych w Europie, który był wielokrotnie nagradzany w prestiżowych plebiscytach motoryzacyjnych. Szósta generacja VW Passata pojawiła się na rynku w 2005 roku, a głównym projektantem tej konstrukcji był ...