Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Toyota RAV4 to samochód typu SUV zaliczany do segmentu I. Auto zadebiutowało w 1994 roku, stając się po latach jednym z najbardziej popularnych samochodów w swojej klasie. Do dziś sprzedano blisko 5 milionów egzemplarzy różnych generacji RAV4. Można śmiało powiedzieć, że Toyota była jedną z prekursorek tego rodzaju stylistyki samochodowej, zapoczątkowując istny bum rynkowy w zakresie kompaktowych crossoverów. Z rozwiązań Toyoty RAV4 czerpali inni producenci samochodów tej klasy. Nazwa „RAV4” ...