Aby jednostka napędowa mogła pracować w pełni wydajnie, układ sterowania zaworami musi działać precyzyjnie i bezawaryjnie. Kluczową rolę odgrywają w tym procesie popychacze zaworowe, które w zależności od rodzaju silnika posiadają mechaniczny lub hydrauliczny system regulowania luzów zaworowych. Jeżeli dojdzie do uszkodzenia popychaczy zaworowych, będzie to odczuwalne w jakości pracy jednostki napędowej.
Mercedes klasy S to przedstawiciel samochodów osobowych zaliczanych do luksusowych limuzyn klasy wyższej (segment F) i jednocześnie flagowy model niemieckiego koncernu motoryzacyjnego. Nazwę „S” zaczerpnięto od słowa „Sonderklasse”, co w wolnym tłumaczeniu oznacza „klasę specjalną” lub „S-klasę”. Oficjalnie oznaczenie klasy S wprowadzono w 1972 roku wraz z modelem W116.
Za pierwowzory klasy S uznaje się modele z serii „Ponton” (W180 oraz W128), „Fintail” (W111 oraz W112), a także ...