Od blisko 70 lat samochodowe tarcze hamulcowe ewoluują, sukcesywnie wypierając z użytku starsze rozwiązania bębnowe. Pierwotnie wykorzystywano tarcze pełne, później pojawiły się tarcze wentylowane, a następnie także tarcze ...
Citroen C5 zaliczany jest do samochodów osobowych klasy średniej (segment D). Auto trafiło do produkcji w 2001 roku jako następca modelu Xantia. Po zaprzestaniu produkcji modelu C6, Citroen C5 stał się flagowym autem w ofercie francuskiego koncernu. Nazwa całej serii samochodów Citroena „C” wzięła się od kultowej już gamy aut „C”, którą Francuzi produkowali pod koniec lat 20. XX wieku. Dotychczas Citroen C5 sprzedał się na świecie w ilości ponad 1,5 mln egzemplarzy. Model C5 został ...
Tarcze hamulcowe Brembo zaliczane są do najlepszych produktów na rynku części zamiennych. W ramach tzw. aftermarketu firma oferuje ponad 1600 referencji, co daje 98% pokrycie rynku samochodów osobowych i dostawczych. Części Brembo to sprawdzony i ceniony przez wielu Klientów wybór. Doceniają oni wyjątkową jakość, kompatybilność z częściami oryginalnymi oraz łatwość montażu. Brembo to także ceniony dostawca części na pierwszy montaż, wykorzystywanych przez producentów samochodów. Produkty te można znaleźć w modelach Hyundaia, Alfy Romeo, Fiata, Cadillaca, Chevroleta, Nissana, Opla czy Fiskera. W sumie, każdego roku Brembo produkuje 30 milionów tarcz hamulcowych dla rynku części zamiennych i producentów aut dzięki unikalnemu procesowi produkcji oraz użyciu najbardziej zaawansowanych maszyn i technik produkcyjnych.
Tarcze hamulcowe Brembo dzielą się na następujące grupy produktowe:
Tarcze Brembo malowane w technologii UV – przy produkcji tych tarcz zastosowano unikalną powłokę antykorozyjną na piaście i zewnętrznej powierzchni tarczy. Pozwoliło to na uzyskanie idealnych parametrów hamowania, oryginalnego wyglądu a przede wszystkim – łatwego montażu (tarcze nie wymagają czyszczenia i odtłuszczenia). Tarcze z tej serii przeznaczone są przede wszystkim dla właścicieli aut wyposażonych w felgi aluminiowe.
Tarcze Brembo High Carbon – głównym celem przy projektowaniu tarcz tego typu było zmniejszenie wibracji i hałasu. Osiągnięcie takich parametrów stało się możliwe dzięki optymalizacji bezwładności cieplnej. Brembo zastosowało specjalną technologię, opierającą się na dokładnym zróżnicowaniu składu chemicznego żeliwa, czego efektem jest zwiększony procent węgla w tarczach z serii High Carbon.
Tarcze Brembo z PVT – tarcze te wyposażone są w rowkowany system wentylacyjny (ang. Pillar Venting Technology), który jest autorskim rozwiązaniem Brembo. System intensyfikuje proces chłodzenia i poprawia odporność na pękanie termiczne o ponad 40%.
Tarcze Brembo ze zintegrowanymi łożyskami – firma w swojej ofercie ma także tarcze hamulcowe z łożyskami, które są stosowane przez producentów aut, aby usprawnić proces montażu a także zapobiec uszkodzeniu łożyska w trakcie demontażu starej tarczy. Czasem produkty te posiadają także zintegrowane koło zębate ABS.
Tarcze Brembo Max – nacinane, pokrywane tarcze przeznaczone dla najbardziej wymagających kierowców. Niezależnie od warunków, tarcze hamulcowe Brembo Max charakteryzują się niezwykłą wydajnością i odnawialnym materiałem trącym. Efekt? Krótszy dystans i efektywniejsze hamowanie. Tarcze są także wyposażone w unikalne, asymetryczne rowki, których zadaniem jest usuwanie gorących gazów i wskazywanie poziomu zużycia tarczy. Zaletą tych tarcz jest także atrakcyjny wygląd.
W dobie obecnej produkty Brembo stały się synonimem jakości oraz najnowocześniejszej technologii, odzwierciedlające pełną kontrolę w każdej fazie procesu produkcyjnego. Włoski producent stara się ulepszać zwłaszcza takie parametry jak komfort, osiągi, waga i koszty. Dzięki doświadczeniu i specjalistycznej wiedzy firma jest w stanie wytwarzać różnorodne części - od węglowo-ceramicznych tarcz dla aut luksusowych po tarcze ze swobodnym zaciskiem. W ofercie Brembo znaleźć można również tarcze sportowe (z odlewów dwuwarstwowych), a także zintegrowane tarcze przeznaczone do aut kompaktowych i średnich.