Każdy samochód posiada pewien zespół, który wiąże w całość wszystkie pozostałe podzespoły i mechanizmy składowe pojazdu. Takim zespołem, który stanowi de facto szkielet całego samochodu, jest tzw. rama.
Na ramie osadza się nadwozie. Z racji, że podczas jazdy, przede wszystkim po nierównej i wyboistej drodze, nadwozie podlega wyraźnym obciążeniom zmiennym, rama samochodu wraz ze współpracującymi podzespołami, ma zapewnić odpowiednią sztywność.
Ford S-Max powstał w jednym celu. Miał wypełnić niszę w ofercie rodzinnych vanów amerykańskiego koncernu. Ford potrzebował samochodu większego od modelu C-Max i jednocześnie mniejszego od modelu Galaxy. Pierwsza generacja Forda S-Max trafiła do produkcji w 2006 roku, a jej projektantem był David Hilton. Auto powstało na płycie podłogowej pochodzącej od Mondeo IV oraz na tym samym zawieszeniu.
Ford S-Max został zaprojektowany w myśl ówczesnego nurtu stylistycznego – ...
Powiązania: