Rabat w aplikacji: -7%! KOD: APKA7

Części samochodowe nr 1
Potrzebujesz pomocy?
4.9/5 (3250 ocen)
Pomoc
Darmowa dostawa
Do 100 dni na zwrot
 {
  "widget": {
    "loading": false,
    "added": [],
    "info": null
  },
  "module": {
    "step": "1"
  },
  "data": null,
  "user": null,
  "checkout": null
} 
Koszyk
Wybrane auto: Opel COMBO Tour (2001.10 - 2011.12) 1.4 (90KM, 66KW) (Z 14 XEP) (2004.10 - 2011.12)
Kliknij, aby wyszukać części dla Twojego auta

Jak naprawić tylny wahacz?

Pierwszym objawem, który sugeruje konieczność naprawy wahacza tylnego, jest nadmierne pochylenie koła. Ponadto wszelkie stuki dochodzące z okolic wahaczy, to wyraźny znak, że pojawiła się konieczność naprawy lub wymiany tylnego wahacza.

Jak naprawić tylny wahacz?

Zanim rozpoczniecie czynności naprawcze sugerujemy sprawdzić, czy poduszki belki nie są sparciałe. Może być to powodem nieprzyjemnych stuków. Jeżeli poduszki są w dobrym stanie to bez wątpienia problem stoi po stronie wahacza. Nie należy bagatelizować takiej usterki. Dlaczego? Jazda samochodem o zbyt dużym nachyleniu koła doprowadza do zniszczenia łożyska. Zwykle objawia się to charakterystycznym i męczącym buczeniem. Ponadto trzeba także pamiętać o wewnętrznym zużyciu opon.

Co będzie Wam potrzebne do naprawy? Należy zaopatrzyć się w: zestaw naprawczy wahacza, gumy sprężyny dolnej i górnej, odboje: długi i krótki, zestaw kluczy, podnośnik, klucz do kół i ściągacze do sprężyn. Czynności naprawcze rozpoczynamy od podłożenia klinów zabezpieczających pod przednie koła i poluzowaniu śrub koła tylnego prawego. Następnie trzeba unieść samochód i zdjąć koła całkowicie. W okolicy podnośnika warto podłożyć jakiś drewniany klocek i wtedy rozpocząć wymianę uszkodzonych elementów. Śruby mogą być zapieczone, dlatego sugerujemy polać wszystkie preparatem WD-40, co ułatwi nam pracę. Za pomocą klucza nr 13 należy odkręcić mocowanie przewodu hamulcowego do wahacza i tym samym kluczem i dodatkowo nr 15, wykręcić śruby trzymające go wraz ze stabilizatorem. Wówczas można odkręcić mocowania wahaczy i śrubę amortyzatora (zwykle klucz 17). Następnie zakładamy na sprężynę ściągacze i próbujemy ją wyjąć. Po odkręceniu do końca śruby amortyzatora możną ją wybić i później wyjąć wahacz. Na koniec przechodzimy do demontażu łożysk razem z tulejami i bieżniami. Wbijamy nową bieżnię i składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Zakładamy nowe gumy na sprężynę i nowy odbój.

Popularne z kategorii Wahacz

Wahacz zawieszenia koła FEBI BILSTEIN 18802
293,00 zł
4.9 (60 ocen)
Wahacz zawieszenia koła LEMFÖRDER 38168 01
216,00 zł
4.9 (97 ocen)
Wahacz zawieszenia koła LEMFÖRDER 35463 01
79,00 zł
4.9 (97 ocen)
Wahacz zawieszenia koła FEBI BILSTEIN 18803
297,00 zł
4.9 (60 ocen)
Wahacz zawieszenia koła ESEN SKV 04SKV102
142,00 zł
5.0 (4 ocen)
Wahacz zawieszenia koła OPTIMAL G6-754
129,00 zł
5.0 (3 ocen)
Wahacz w sklepie iParts.pl
Chcesz zobaczyć wszystkie produkty z kategorii: Wahacz pasujące do Twojego samochodu lub poszukujesz produktu konkretnego producenta?
Sprawdź wszystkie z: Wahacz
Redakcja iParts.pl składa się ze specjalistów branży automotive z dużym doświadczeniem w sprzedaży części samochodowych. Dla nas to nie tylko praca, ale również pasja, którą pielęgnujemy na co dzień. Staramy się publikować najciekawsze porady, które mogą okazać się przydatne naszym Klientom.

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
Dpd
Cargo

Płatności

tpay
Blik
Gotówką przy odbiorze
Skontaktuj się z nami jeśli potrzebujesz naszej porady