5 produktów
Objawy zużycia zaworu EGR bywają niejednoznaczne. Część z nich może wprowadzać w błąd, sugerując awarię kilku innych podzespołów silnika. Co gorsza, w niektórych przypadkach zużycie EGR może przebiegać bezobjawowo i kierowca będzie wówczas przez długi czas nieświadomie jeździł z niedziałającym zaworem recyrkulacji spalin. Jak to możliwe? Po czym poznać, ze doszło do takiej sytuacji?
czytaj więcej >Niestety, mało który kierowca pamięta o tym, że zawór EGR wymaga regularnego czyszczenia, tym bardziej, gdy samochód zużywa więcej paliwa niż dotychczas, a silnik ma tendencję do gaśnięcia podczas wciskania sprzęgła i dojeżdżania do świateł. To często spotykany problem, niezależnie od marki samochodu. Jak wyczyścić zawór recyrkulacji spalin? Najpierw trzeba go zlokalizować...
czytaj więcej >Krąży przekonanie, że układ recyrkulacji spalin może zostać odcięty. Aktualnie zdecydowana większość kierowców nie wymienia zaworu EGR, gdy jest to konieczne, a po prostu postanawia go zaślepić. Jakie ma to skutki dla silnika? Czy zawór układu recyrkulacji spalin (EGR) może zostać odcięty bez konsekwencji? Dlaczego kierowcy decydują się na taki zabieg?
czytaj więcej >Zawór EGR niejednemu kierowcy napsuł już wiele krwi. Choć cel jego działania jest chwalebny, część ta potrafi przysporzyć niemało problemów tak silnikowi, jak i właścicielowi auta. A jeden z takich problemów kryje się pod kodową nazwą „błąd P0401”. Co oznacza pojawienie się takiej właśnie informacji?
czytaj więcej >