Jurid to niemieckie przedsiębiorstwo specjalizujące się w produkcji najwyższej jakości elementów układu hamulcowego. Klocki hamulcowe Jurid to synonim bezpieczeństwa oraz najwyższego komfortu jazdy na przestrzeni tysięcy kilometrów. Od 2000 roku marka wchodzi w skład koncernu Honeywell, którego części układu hamulcowego wykorzystywane są w seryjnej produkcji takich pojazdów jak BMW, Mercedes-Benz, Jaguar, Porsche czy Volkswagen.
Klocki hamulcowe Jurid sprzedawane są zgodnie z podziałem na następujące serie:
Seria Jurid Actros – firma Jurid jest wyłącznym dostawcą klocków hamulcowych dla oryginalnego wyposażenia Mercedesa Actrosa. Są one gwarancją stabilności temperatury pracy oraz doskonałej odporności na ścieranie.
Seria Jurid Original Quality – Honeywell opracowuje i produkuje klocki hamulcowe w oryginalnej jakości dla większości marek samochodowych. Dla koncernu jest więc to naturalne, aby oferować klocki hamulcowe o niezmienionej jakości również na rynku części zamiennych. Dlatego wybierając klocki hamulcowe Jurid Original Quality mamy pewność, że otrzymujemy produkt zgodny z wymaganiami OEM.
Przy produkcji klocków Jurid wykorzystuje się m.in:
System Metlock Technology – jednym z niezwykle istotnych detali przy produkcji klocków hamulcowych jest bezpieczeństwo połączenia pomiędzy płytą mocującą a materiałem ciernym. Dzięki nieustannym pracom innowacyjnym nad klockami hamulcowymi inżynierom Jurid udało stworzyć się system Metlock wykorzystujący żeliwną płytę mocującą w klockach hamulcowych. Rozwiązanie to gwarantuje doskonałą odporność na ścieranie nawet przy długotrwałym użyciu oraz ekstremalnie wysokich temperaturach.
Oryginalną jakość dla klocków SN7 – rozwiązania sprawdzone w zakresie oryginalnego wyposażenia samochodów od teraz dostępne są również dla części zamiennych. Części te mają specjalnie zaszyfrowany kod na opakowaniu przez co otrzymujemy gwarancję, że w nasze ręce otrzymujemy klocki hamulcowe charakteryzujące się doskonałą jakością.
Honeywell jest jednym z trzech największych producentów klocków hamulcowych i okładzin ciernych w Europie. Corocznie linie produkcyjne opuszcza ponad 80 milionów klocków hamulcowych oraz okładzin hamulców bębnowych.