Klocki hamulcowe to jedne z kluczowych elementów samochodowego układu hamulcowego, pełniące funkcję czynną tego układu. Klocki odpowiadają bezpośrednio za wyhamowanie oraz zatrzymanie pojazdu do prędkości zerowej. Ich podstawową częścią jest specjalny materiał cierny, który ściśle współpracuje z powierzchnią cierną tarczy hamulcowej. ...
Peugeot 208 zaliczany jest do miejskich samochodów osobowych z segmentu B. Samochód jest produkowany od 2012 roku jako następca i jednocześnie spadkobierca spuścizny po bardzo dobrze sprzedających się modelach z serii 200, a więc modeli 205, 206 czy też 207. Pierwowzorem dla Peugeota 208 był model koncepcyjny o nazwie GTi Concept. Wersję produkcyjną francuskiego samochodu zaprezentowano w 2012 roku podczas genewskiego salonu motoryzacyjnego. Istnieje rozbieżność w źródłach ...
Marka REMSA zadebiutowała na rynku motoryzacyjnym w latach siedemdziesiątych XX wieku, stając się producentem i dystrybutorem wysokiej klasy samochodowych części zamiennych. REMSA posiada dziesięć nowoczesnych fabryk w Europie oraz Ameryce, dostarczając na rynek ponad 130 mln aplikacji do samochodów rocznie. Firma proponuje bardzo szeroki asortyment, w tym przede wszystkim elementy układu hamulcowego, systemu napędowego oraz podzespoły zawieszenia. Szczególne miejsce w działalności hiszpańskiej marki zajmują profesjonalne elementy układu hamulcowego, w tym przede wszystkim szczęki i tarcze hamulcowe, klocki hamulcowe REMSA, zaciski i bębny, linki, elementy hydrauliczne i przewody hamulcowe czy też płyny hamulcowe.
Klocki marki REMSA zostały opracowane z użyciem autorskiej formuły mieszanek ciernych, które zostały całkowicie pozbawione metali ciężkich typu cynk, azbest, itp. Zastąpiono je materiałami organicznymi na bazie kauczuku, żywic fenolowych, włókien celulozy, kewlaru oraz wolasonitu, a także różnego rodzaju wypełniaczy mineralnych.
Aby jeszcze bardziej udoskonalić swoje produkty, klocki hamulcowe firmy REMSA tworzone są z wykorzystaniem procesu technologicznego HPT (High Pressure Treatment). Polega ona na elektrycznym wypaleniu klocka w temperaturze blisko 650 stopni Celsjusza, z jednoczesnym wykorzystaniem nacisku rzędu 10 tys. N (1000 kg). Dzięki temu procesowi klocki marki REMSA zapewniają krótszy czas docierania się okładzin, a także gwarantują wydajniejsze działanie już od momentu ich zamontowania.
Technologia HPT wykorzystywana przez hiszpańskiego producenta zapewnia bezpieczeństwo użytkowania klocków, zachowując ich najwyższy poziom wykonania oraz skuteczności hamowania. Jest to również technologia proekologiczna, gdzie powstające w jej wyniku gazy są oczyszczane przez specjalne filtry i bezpiecznie usuwane do atmosfery. Klocki hamulcowe REMSA stanowią blisko 1/3 całego wolumenu produkcyjnego hiszpańskiej marki, a jej produkcja aż w 99 proc. pokrywa zapotrzebowanie na podzespoły zamienne europejskiego rynku motoryzacyjnego.