Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Dostępna na rynku od 2007 roku Toyota Auris to bezpośredni spadkobierca Toyoty Corolli. Po swojej poprzedniczce odziedziczyła nie tylko platformę podłogową, ale i szereg różnych podzespołów. Takie przeniesienie elementów konstrukcyjnych w tym konkretnym przypadku należy uznać za doskonałe posunięcie, ponieważ Toyota Corolla od zawsze uważana była za samochód cechujący się wyjątkową niezawodnością.
Toyota Auris w spadku po Corolli otrzymała nie tylko płytę oraz części, ale również ...