Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Założony w 1903 roku przez Henry'ego Forda koncern samochodowy Ford Motor Company w pierwszej połowie lat 70. ewidentnie pozazdrościł innym producentom ogromnej liczby sprzedanych egzemplarzy aut z segmentu B i postanowił wypuścić na rynek swój własny model małego samochodu miejskiego. Było to posunięcie odważne, ponieważ całkowicie nieamerykańskie. W kraju, gdzie liczyły się samochody duże lub sportowe, z lekceważeniem patrzono na małe, miejskie autka. Mimo to bardzo szybko pomysł okazał ...