Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
"Samochód dla ludu", bo tak w wolnym tłumaczeniu interpretuje się nazwę niemieckiej marki samochodowej Volkswagen, to jeden z najbardziej rozpoznawalnych obecnie na całym świecie koncernów motoryzacyjnych. Obecnie koncern VW jest właścicielem m.in. marek Audi, Skody, Bentleya, Bugatti, Porsche oraz Lamborghini.
Niemiecki koncern VW ma na swoim koncie wiele udanych projektów samochodowych. Wystarczy wymienić m.in. niezwykle popularny do dziś VW Passat, kultowy już VW Garbus czy też ...