Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Passat to kolejny kultowy model koncernu Volkswagen AG, który do dziś cieszy się ogromną popularnością wśród kierowców na całym świecie. VW Passat, reprezentujący klasę średnią samochodów osobowych, czyli segment D, zadebiutował w 1973 roku, a nazwę modelu samochodu zaczerpnięto od nazwy wiatru morskiego, wiejącego w strefie międzyzwrotnikowej.
Passat ma już ponad 40 lat, jednak od samego początku produkcji charakteryzował się najnowszymi rozwiązaniami technicznymi, które ...