Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Volkswagen Passat to jedno ze sztandarowych aut niemieckiego koncernu Volkswagen AG. Seria Passatów produkowana jest od 1973 do dzisiaj i każda kolejna generacja tego modelu cieszy się ogromną popularnością, zwłaszcza wśród Europejczyków. Samochód ten zaliczany jest do najchętniej kupowanych aut Volkswagena, do dzisiaj ilość sprzedanych egzemplarzy Passata szacuje się na grubo ponad 20 mln.
Volkswagen Passat B5 FL zaliczany jest do klasy średniej (autosegment D), ...