Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Lupo to jedno z najmniejszych aut, jakie kiedykolwiek pojawiły się w ofercie Volkswagena. Jest to pojazd zaliczany do klasy samochodów najmniejszych. Jego niewielkie wymiary dają szereg korzyści, takich jak bardzo niskie spalanie i możliwość sprawnego poruszania się nawet po ciasnych i zatłoczonych drogach czy parkingach.
Części Volkswagen Lupo I zaczęto składać w fabrykach niemieckiego producenta w roku 1998. Wiele części do Volkswagen Lupo I to ...