Każdy samochód posiada pewien zespół, który wiąże w całość wszystkie pozostałe podzespoły i mechanizmy składowe pojazdu. Takim zespołem, który stanowi de facto szkielet całego samochodu, jest tzw. rama.
Na ramie osadza się nadwozie. Z racji, że podczas jazdy, przede wszystkim po nierównej i wyboistej drodze, nadwozie podlega wyraźnym obciążeniom zmiennym, rama samochodu wraz ze współpracującymi podzespołami, ma zapewnić odpowiednią sztywność.
Druga generacja średniej klasy limuzyny od Renault zadebiutowała w 2001 roku. Laguna II stała się modelem auta, które wyznaczyło pewne nowe standardy w motoryzacyjnej stylistyce, bezpieczeństwie oraz w zakresie rozwiązań technicznych. Samochód powstał na bazie płyty podłogowej zapożyczonej od Nissana Primery. Laguna była dostępna jako 5-drzwiowy liftback oraz 5-drzwiowe kombi.
Laguna pod względem stylistycznym stała się bardziej dynamiczniejsza, a ...