Każdy samochód posiada pewien zespół, który wiąże w całość wszystkie pozostałe podzespoły i mechanizmy składowe pojazdu. Takim zespołem, który stanowi de facto szkielet całego samochodu, jest tzw. rama.
Na ramie osadza się nadwozie. Z racji, że podczas jazdy, przede wszystkim po nierównej i wyboistej drodze, nadwozie podlega wyraźnym obciążeniom zmiennym, rama samochodu wraz ze współpracującymi podzespołami, ma zapewnić odpowiednią sztywność.
Peugeot 208 zaliczany jest do miejskich samochodów osobowych z segmentu B. Samochód jest produkowany od 2012 roku jako następca i jednocześnie spadkobierca spuścizny po bardzo dobrze sprzedających się modelach z serii 200, a więc modeli 205, 206 czy też 207. Pierwowzorem dla Peugeota 208 był model koncepcyjny o nazwie GTi Concept. Wersję produkcyjną francuskiego samochodu zaprezentowano w 2012 roku podczas genewskiego salonu motoryzacyjnego. Istnieje rozbieżność w źródłach ...