Każdy samochód posiada pewien zespół, który wiąże w całość wszystkie pozostałe podzespoły i mechanizmy składowe pojazdu. Takim zespołem, który stanowi de facto szkielet całego samochodu, jest tzw. rama.
Na ramie osadza się nadwozie. Z racji, że podczas jazdy, przede wszystkim po nierównej i wyboistej drodze, nadwozie podlega wyraźnym obciążeniom zmiennym, rama samochodu wraz ze współpracującymi podzespołami, ma zapewnić odpowiednią sztywność.
Peugeot 208 zaliczany jest do samochodów osobowych klasy aut miejskich (segment B) i jest bezpośrednim kontynuatorem długich tradycji motoryzacyjnych swoich sławnych poprzedników, a więc modelów 205, 206 oraz 207. Zanim 208-ka pojawiła się na rynku, zaprezentowano wraz z początkiem 2012 roku model koncepcyjny GTi Concept, który stał się pierwowzorem dla późniejszego samochodu seryjnego. Oba samochody zbudowano na tej samej płycie podłogowej – PSA PF1 Platform, a głównym projektantem Peugeot ...