Każdy samochód posiada pewien zespół, który wiąże w całość wszystkie pozostałe podzespoły i mechanizmy składowe pojazdu. Takim zespołem, który stanowi de facto szkielet całego samochodu, jest tzw. rama.
Na ramie osadza się nadwozie. Z racji, że podczas jazdy, przede wszystkim po nierównej i wyboistej drodze, nadwozie podlega wyraźnym obciążeniom zmiennym, rama samochodu wraz ze współpracującymi podzespołami, ma zapewnić odpowiednią sztywność.
Peugeot 307 to francuska odpowiedź na zapotrzebowanie na samochody z niższej klasy średniej, czyli segmentu C. Samochód zadebiutował w 2000 roku jako prototyp 307 Promethee podczas trwania Mondial de l’Automobile. Model 307, jako następca Peugeota 306, był produkowany w latach 2001-2011. Już po pierwszym roku produkcji samochód otrzymał prestiżową nagrodę Europejskiego Samochodu Roku 2002.
Peugeot 307 był produkowany jako 4-drzwiowy sedan (od 2006 ...