2219 produktów
Sprzęgło w samochodzie składa się z trzech zasadniczych części: tarczy sprzęgła, docisku oraz łożyska. Wygląd zewnętrzny sugeruje nam, że są to elementy raczej mało skomplikowane, praktyka pokazuje jednak, że jest inaczej. Wielu użytkowników zmaga się z licznymi usterkami sprzęgła bądź jego poszczególnych podzespołów. Co jest warte zaznaczenia, najczęstszą przyczyną usterek sprzęgła jest kierowca, a konkretniej – jego styl jazdy.
czytaj więcej >Kłopoty ze sprzęgłem to żadne odkrycie. To problem, który prędzej czy później dotyka każdy samochód. Przebieg, przy którym sprzęgło zaczyna kaprysić zależy w dużej mierze od stylu jazdy samego kierowcy, a także od jakości zastosowanych materiałów. Pewne jest jedno – zużycia nie odwleczemy w czasie.
czytaj więcej >Gdy idzie o żywotność elementów układu przeniesienia napędu, sprzęgło samochodowe i dwumasowe koło zamachowe bardzo często stawiane są w tym samym szeregu. Oznaczałoby to, że oba te podzespoły posiadają bardzo podobną, jeśli nie identyczną żywotność. Czy to prawda? Czy faktycznie możemy się spodziewać, że przyjdzie nam wymieniać sprzęgło i „dwumasę” mniej więcej w tym samym momencie?
czytaj więcej >Problemy ze sprzęgłem to bardzo uporczywy kłopot w samochodzie. Na szczęście nie każda awaria sprzęgła wiąże się z jego mechanicznym uszkodzeniem i koniecznością wymiany. Do takich przypadłości należy rozłączenie i brak powrotu pedału sprzęgła po jego wciśnięciu, co świadczy zwykle o tym, że sprzęgło uległo zapowietrzeniu.
czytaj więcej >Firma Exedy została założona w 1923 roku w Japonii. Aktualnie Exedy jest jednym z największych na świecie producentów sprzęgieł samochodowych. Wśród stałych odbiorców oryginalnych zestawów sprzęgła Exedy znajduje się m.in. Honda, Hyundai, Kia, Lexus, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Subaru oraz Toyota. Oprócz seryjnego wyposażenia samochodów osobowych sprzęgła Exedy trafiają do pojazdów użytkowych, autobusów oraz ciężarówek.
Oferta sprzęgieł Exedy podzielona jest według trzech, głównych linii produkcyjnych:
Exedy Normal Series. Sprzęgła z tej linii modelowej przeznaczone są do pojazdów narażonych na trudne warunki eksploatacyjne. Sprzęgła Exedy Normal Series trafiają głównie do samochodów wyścigowych i rajdowych. Niektóre z produktów z tej serii, jak choćby „Stage 2” stworzone są z wyjątkowo wytrzymałego tworzywa cerametalicznego. Posiadają one specjalne sprężyny tłumiące redukujące wstrząsy przeniesienia napędu.
Exedy Hyper Series. W tej grupie znajdują się najbardziej zaawansowane technicznie sprzęgła Exedy. W produkcji niektórych z nich wykorzystano specjalne włókno węglowe zapewniające maksymalny komfort użytkowania. Zastosowanie to maksymalnie redukuje poziom hałasu i wibracji powstałych w efekcie przenoszenia momentu obrotowego.
Exedy OEM. Seria OEM (z ang. Original Equipment Manufacturer, czyli producent oryginalnego wyposażenia) to sprzęgła przeznaczone do seryjnej produkcji pojazdów. Exedy stale współpracuje z wszystkimi, najpopularniejszymi azjatyckimi producentami samochodowymi. Wzbudza to ogromne zainteresowanie klientów rynku zamiennego, przez co sprzęgła Exedy są często wybieranym produktem w zakresie tzw. aftermarketu.
Jak widać oferta sprzęgieł Exedy dostosowana jest do szerokiego grona klientów. Sprzęgła Exedy są niezwykle cenione na ogólnoświatowym rynku części zamiennych. Kierowcy, którzy choć raz zdecydowali się na zakup sprzęgła Exedy zgodnie podkreślają, że charakteryzują się one najwyższą jakością, zaawansowaną technologią, wysokim poziomem bezpieczeństwa oraz maksymalnie wydłużonym okresem żywotności.