Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Druga generacja Renault Scenic, auta zaliczanego do kompaktowych minivanów (segment K), zadebiutowała na rynku w 2003 roku podczas genewskich targów motoryzacyjnych. Samochód produkowany do 2009 roku powstał na płycie podłogowej pochodzącej od modelu Megane. W porównaniu do poprzedniej wersji Renault Scenic II-generacji stał się samochodem całkowicie autonomicznym od bazowego modelu Megane. Scenic II był dostępny wyłącznie jako 5-drzwiowy minivan.
Renault Scenic II ...
Powiązania: